Strony

Google Website Translator Gadget

KEBABOWY WEEKEND

Uwielbiam kebaby i uwielbiam je także robić w domu. Robię je sama od początku do końca czyli od placków poprzez sos do mięsa. To nie jest takie trudne jakby się wydawało. Jednak przyznam jak robię to tak aby było na dwa dni. Najwięcej jak mi się udało zrobić w jeden wieczór to 15 kebabów na raz (och, to była imprezowa wyżera). 
Zawsze pierwsze co szykuję to sos czosnkowy, ale jego już znacie, robiła go z jogurtu naturalnego, majonezu i czosnku, tu  .

Następnie farsz

Piersi kurczaka ok.80dkg kroję w paski (średniej grubości aby szybko się usmażyły a nie zeschły) następnie posypuje ja przyprawą do kebaba i gyrosa po 1 łyżce każdej z przypraw. 

Dodaję 1 łyżkę oleju i mieszam. Pozostawiam mięso na minimum 1 godzinę (najlepiej całą noc). Następnie po odpowiednim czasie smażę piersi na patelni ok. 10 minut.

Kiedy mam już wszystko gotowe kroję pomidora, kapustę białą, cebulę i ewentualnie też ogórka i kapustę czerwoną.

Kolejność nakładania.

Placki tortilli podgrzewam w mikrofali lub na patelni, następnie smaruję sosem czosnkowym i z jednej strony placka nakładam po trochu: mięsa + pomidora + kapustę białą+ cebula i zwijamy ściskając mocno






Można przyszykować kebaby wcześniej jako zimną przystawkę jednak wtedy kroimy na mniejsze (takie na dwa gryzy- wtedy lepiej się je).

 A tu pokazuję jak zrobić placki do kebaba. 
                 
                                                                                            Życzę smacznego, polecam Djors.

17 komentarzy:

  1. Mmmm... narobiłaś mi smaka;) wypróbuję w któryś dzień;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam robota największa to jest przy plackach ja już się wyrobiłam i mnie nie sprawia już to trudności ale jakie to jest smaczne (zjem 2 i czuję niedosyt)

      Usuń
    2. Poszłam niestety na łatwiznę i kupiłam gotowe placki. Następnym razem zrobię je sama:)A batoniki musli wyszły pyszne;) Pozdrawiam!:)

      Usuń
  2. O, taki kebab domowy jest lepszy niż kupny - przynajmniej wiemy co jemy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Odpowiedzi
    1. Jak patrzę na nie też mi leci pomimo iż je jadłam ;)

      Usuń
  4. Ja robię często z pekińską, ale z kapustą te muszę spróbować ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. OOO , a ja nie jadłam jeszcze z pekińską, też chętnie spróbuję;)

      Usuń
  5. Mmmm uwielbiam kebaby w tortilli, szczególnie takie domowe:)

    OdpowiedzUsuń
  6. mmm Kochana, za późno odwiedziłam Twojego bloga. Smakołyki oglądane na dobranoc to nie jest dobry wybór ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem dlatego ja opublikowałam go rano przed obiadem ;)

      Usuń
  7. Nie mogę uwierzyć...ja wczoraj robiłam to samo na obiad ale placki kupiłam gotowe (następnym razem upiekę). Do sosu czosnkowego dodaję trochę imbiru, pozostałe składniki bez zmian:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to super, widocznie mamy takie same myśli.
      A sosu z imbirem nie próbowałam - imbir taki w proszku czy tarty ?

      Usuń
  8. Kebaby są naprawdę pyszne, ale ostatnio staram się je ograniczać. Czasem robię je w domu, bo na pewno są zdrowsze od tych kupnych.

    OdpowiedzUsuń
  9. ooo nie tortilla pychotka zwłaszcza z kebabem;) bardzo lubię, a dawno nie jadłam wspaniale wygląda i mega apetycznie. ;D

    OdpowiedzUsuń