Strony

Google Website Translator Gadget

CHCESZ BYĆ PERFEKCYJNĄ PANIĄ DOMU?


Tak, każda z nas chce być super PANIĄ DOMU.

 

Oto kilka sposobów, jak sobie radzić z różnymi drobnymi domowymi problemami. Przedstawię produkty zakupione za niewielkie pieniądze a zarazem czasami skuteczniejsze niż te drogie. 
Do wszelkich prac domowych przydałyby się rękawiczki, w szczególności przed ochroną paznokci (od kiedy zakupiłam te czerwone rękawiczki, zauważyłam, że częściej sprzątam ;-).            

                                                                                                           
Płyn do naczyń Ludwik- skuteczny do ich mycia ale i nie tylko. Ja od dłuższego czasu używam do odplamiania ubrań- radzi sobie znakomicie- zamiast płynu "Vanish". Vanish, nie jest zły ale nie zawsze skutecznie je usuwał i w dodatku niszczył materiał ubrań. Płyn "ludwik" wystarczy polać na plamę i pozostawić na kilka minut lub kilkanaście, w zależności od rodzaju plamy (jednak nie za długo) i następie włożyć do pralki lub wyprać ręcznie. 






Kwasek cytrynowy nie używam do herbaty, wolę cytrynę. Kwasek używam aby odkamienić mój czajnik. Wspaniale go oczyszcza. Wystarczy zagotować wodę w czajniku, wsypać kwasek - uwaga będzie burzliwie, pozostawić na 1 godzinę. Po chwili jeszcze zagotować wodę z tym kwaskiem. Tani i skuteczny.


  
Soda oczyszczona - pomaga na ukąszenia komara lub osy -smarowanie ukąszeń- rozpuszczona w niewielkiej ilości wody i bardzo często wacikiem smarować ukąszone miejsca. Ja używa także jej do inhalacji przy katarze. Gorącą wodę wlewam do garnka lub miski i wsypuje ok. 1 łyżeczki sody-mieszam. Przykrywam głowę ręcznikiem i ciepły napar wciągam nosem oraz ustami . Mi pomaga. 
Trochę z innej beczki - skuteczny w połączeniu z proszkiem do pieczenia w przetykaniu zlewu.



Skóra owcza- taką skórę można prać w pralce, oczywiście na programie wełna lub delikatna tkanina, w płynie do prania wełny. Ja po wypraniu wyczesuję ją i jest prawie jak nowa. Taką skórę piorę w pogodny słoneczny dzień i wyrzucam do suszenia na dwór, na sznurku i odwracam na lewo i prawo co ok. 2 godziny. Skóry owczej nie można prać za często bo się zniszczy, targa.

Znacie jaki dobry sposób na domowe problemy?
                                               Polecam, Djors.

20 komentarzy:

  1. jeszcze ocet też dobry i kilka innych składników :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne pomysły, część na pewno przetestuję (np. wypiorę moją własną owczą skórę i odkamienię czajnik) :).
    Ja kiedyś odkryłam płyn do mycia szyb w funkcji prania dywanów i wykładzin - nigdy wcześniej ani później nie uzyskałam lepszego efektu :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. czyli pierzesz w tym płynie dywany???

      Usuń
    2. Nie, raczej nim piorę. Psikam i trę. A raczej to robiłam, bo już od dawna nie mam dywanów.

      Usuń
    3. Dzięki bardzo, na pewno wypróbuję.

      Usuń
  3. rękawiczki świetne, nigdy nie słyszałam o sodzie oczyszczonej jako srodku na ukaszenie komarow, przetestuje działanie latem

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A wiesz jak się w tych rękawiczkach szybko sprząta ;-)Dzięki, polecam.

      Usuń
    2. a jeszcze przed nałożeniem rękawiczek można ponoć ręcę kremem nasmarować i wtedy mamy przyjemnie z pożytecznym, ale ja sama przyznam się, że jeszcze nie próbowałam tego sposobu:)

      Usuń
    3. o, tak, tak dobre, trzeba spróbować ;-)

      Usuń
  4. lubię używać octu jako środka czyszczącego, świetnie usuwa kamień

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też u używałam octu ale bardzo nieprzyjemny zapach, takie same działanie jak się okazało ma kwasek cytrynowy, spróbuj (a nie będzie w całym domu unosił się zapach octu)

      Usuń
  5. spróbuję wyprać skórę owczą w pralce bo ten smród jest okropny

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak spróbuję wyprać skórę,to Wam powiem jaki efekt.


    OdpowiedzUsuń
  7. Czy ktoś prał już skore w pralce na programie wełna i czy skóra stylu nie była twarda

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja prałam skóre w pralce na programie wełna skóra po wyschnięciu około półtora tygodnia na strychu zrobiła się twarda i się pomniejszyła

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja prałam skórę w pralce na programie wełna po wyschnięciu około półtora tygodnia na strychu skóra zrobiła się twarda i się skurczyła

    OdpowiedzUsuń
  10. Moja skora owcza tez zrobila sie twarda jak kamien nie polecam prania

    OdpowiedzUsuń
  11. myślę, że najtrudniej radzić sobie z uciążliwymi zapachami, w lodówce w łazience. Ja mam na to sposób https://neutralizatoryzapachu.pl/blog/brzydkie-zapachy-jak-z-nimi-walczyc/ pomaga naprawdę taki neutralizator i to dość szybko i na długo.

    OdpowiedzUsuń