Strony

Google Website Translator Gadget

Bajecznie prosta szpinakowa



Przepis jest bajecznie prosty a składniki tanie i dostępne. Sałatka szpinakowa jest bogata w witaminy oraz bardzo dietetyczna. Uwielbiam ją jeść samą lub też  jako dodatek do potraw z mięs.  

Składni potrzebne :
  • szpinak świeży (ja kupuję w Biedronce)
  • płatki migdałowe lub migdały krojone
  • ser parmezan tarty
  • sól, pieprz, czosnek mielony suszony,  oliwa z oliwek i olej

Zrobienie zajmuje mi ok. 5 minut.
 
Myję szpinak i osuszam delikatnie na ręczniku papierowym. Następnie dodaję krojone pestki migdała (sama kroję) lub płatki migdałowe oraz ser parmezan tarty lub może też być mieszanka serów twardych. Wlewam łyżkę oleju i pół łyżeczki oliwy z oliwek dodaję sól, pieprz i czosnek mielony suszony - każdego mniej niż szczyptę. Mieszam i gotowe.
Mieszanie wykonuję plastikowymi lub drewnianymi łyżkami aby nie pokaleczyć szpinaku.








I gotowe do jedzenia. U mnie znika ona bardzo szybko. 

 
Lubicie sałatki ze szpinakiem ? 

19 komentarzy:

  1. a ja nie przepadam za szpinakiem, ale to pewnie kwestia tego, ze jeszcze nie jadłam dobrze przyrządzonego ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak, tak szpinak trzeba lubić ;)

      Usuń
  2. osobiście lubię dodać jeszcze suszone pomidory a zamiast oliwy dresing na bazie musztardy dijon,zdjęcia wyglądają przepysznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. na pewno przy następnym razie spróbuje Twojej wersji, musi być dobra - suszone pomidory ;)

      Usuń
  3. Nie wiedziałam,że w Biedronce można kupić świeży szpinak:) jak upoluję to zrobię tą sałatkę bo szpinak to same witaminy:)
    Jeszcze raz bardzo Ci dziękuje za kartkę i życzenia. Zrobiłaś mi wielką niespodziankę:)) To moja pierwsza kartka świąteczna w związku z tym stoi w kuchni na wyspie (czyli na honorowym miejscu) i przypomina,że Święta tuż tuż:))

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie wiedziałam,że w Biedronce można kupić świeży szpinak:) jak upoluję to zrobię tą sałatkę bo szpinak to same witaminy:)
    Jeszcze raz bardzo Ci dziękuje za kartkę i życzenia. Zrobiłaś mi wielką niespodziankę:)) To moja pierwsza kartka świąteczna w związku z tym stoi w kuchni na wyspie (czyli na honorowym miejscu) i przypomina,że Święta tuż tuż:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak są w woreczkach w lodówce. Cieszę się bardzo Kasiu ;)

      Usuń
  5. Wypróbuję bo uwielbiam szpinak:)

    OdpowiedzUsuń
  6. mniam! uwielbiam szpinak :)

    OdpowiedzUsuń
  7. mmmm szpinaku w takiej wersji jeszcze nie jadłam, przypuszczam, ze jest pyszny;) i pomyśleć, ze do nie dawna w ogóle nie lubiłam szpinaku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też nie mogłam patrzeć na szpinak, a teraz się zajadam ;)

      Usuń
  8. Chyba jedyne "zielone" jakiego nie jadam...

    OdpowiedzUsuń
  9. takiej sałatki jeszcze nie jadłam.

    OdpowiedzUsuń
  10. Witam. Chciałabym zaprasić Cię na "Książeczki synka i córeczki" oraz na "Babylandię" na dwie zabawy, w obu do wygrania ciekawe książki, ale nie tylko, bo jest również kilka sztuk biżuterii hand-made i drobiazgów do tworzenia biżuterii :) Nie chce narażać się wklejając bezpośrednio linki, ale jeżeli byłabyś zainteresowana to blogi znajdziesz w moim profilu :) Może miałabyś ochotę wziąć udział? Nie żebym namawiała, po prostu polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wygląda fajnie ;) Ale taką sałaką to się chyba nie najem ;P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No jest syta chociaż to tylko szpinak, ale wszystko zależy od żołądka jaki mamy !

      Usuń
  12. Jak ja lubię takie przepisy. No i szpinak!:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja pomalutku dojrzewam do decyzji przyrządzic szpinak. Podobno jako dziecko go jadłam, niestety smaku nie pamietam.

    OdpowiedzUsuń