Strony

Google Website Translator Gadget

Salad Warsaw



Pobyt w Warszawie powiększył moją blogową książkę kucharską o przepis na sałatkę.  Może to się Wam wydawać dziwne ale chyba "zakochałam" się w tej sałatce. Wykonanie banalnie proste i ten smak ... och, miodzio, słodka a zarazem ostra dzięki znajdującemu się tam chrzanowi . 
Spróbujcie a przekonacie się same.

Potrzebne będą:
  • sałata lodowa
  • mandarynki ( 1/2 puszka lub świeże)
  • szczypta ziół prowansalskich
sos
  • śmietana       - 2 łyżeczki
  • chrzan           - 1 łyzeczka
  • musztarda    - 1/2 łyzeczki
  • sok z cytryny- 1 łyżeczki
  • cukier           - 1 łyzeczka
  • szczypta soli i pieprzu

Sałatę lodową kroję na mniejsze kawałki dodaję mandarynki pokrojone także na mniejsze kawałki.

Składniki na sos mieszam w miseczce , następnie dodaję sos do sałaty lodowej i mieszam posypując jeszcze szczyptą ziół prowansalskich.

I gotowe, sałatka świetnie sprawdza się na śniadanie do pracy lub jako dodatek do obiadu czy też do potraw z grilla.

Lub też wersja z dodatkiem -  marchewką czyli dodajemy startą na duzych oczkach marchewkę.

Jedzcie a zobaczycie jak będzie chudnąć!

Która wersja Wam się bardziej podoba?
                                                                                                                                                   Polecam, Djors.

19 komentarzy:

  1. spróbuję, choć z lekkim niesmakiem na twarzy, dla mnie chrzan idzie tylko do buraczków ale juz z marchewka go nie tknę.
    chrzan + mandarynka = coz do odważnych świat nalezy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mary, też takie miałam odczucie odnośnie połączenia chrzanu z mandarynką, ale spróbuj , warto.

      Usuń
    2. Zrobiłam własnie zajadam zamiast tradycyjnych ziemniakow.Jest PYSZNA!!!Dorotka podaj jeszcze jakieś inne przepisy.Polecam.Karina.

      Usuń
    3. Karinko dzięki że mnie odwiedziłaś i że smakowało. Tutaj znajdziesz jeszcze na pewno coś dla siebie.

      Usuń
  2. kolejna rzecz do której będę musiała się przekonać. Ostatnio owoce są łączone z niektórymi składnikami w taki sposób, że w życiu bym o tym nie pomyślała. Czas otworzyć się na nowe smaki ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Whiskey, tak czasami w myślach nie mogę pogodzić ze sobą składników, jednak jak spróbuje potrawy to mi smakują - chociaż nie wszystkie.

      Usuń
    2. Staram się przełamywać, zobaczymy, co z tego wyniknie Kochana
      Zaraz idę szykować mój zieloniasty napój :-)

      Glossy kosztuje 49 zł miesięcznie

      Kochana, mam do Ciebie prośbę, moja znajoma założyła bloga
      mogłabyś zajrzeć do niej w wolnej chwili i zostawić ślad?
      Bardzo Ci dziękuję
      Jestem przekonana że Ci się u niej spodoba :-)
      http://moje-sanktuarium.blogspot.com

      Usuń
    3. Dzięki, idę zobaczyć. Co za zielony napój? Podziel się.

      Usuń
  3. Mmm, ale fajnie wygląda ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. nareszcie sałatka z moim ulubionym owocem , jutro testuje przepis ! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że pasuje. Spróbuj koniecznie i powiedz jak Ci smakowała.

      Usuń
  5. Widzę,że nie tylko ja lubię sałatę lodową. Mi osobiście bardziej pasuje wersja z dodatkiem marchewki. Moja osobista wersja, którą często zabieram do pracy to:sałata lodowa, ser feta lub biała mozzarella, pomidor,papryka, ogórek zielony i jajko na twardo (czyli dość treściwie) plus sos (dodany przed zjedzeniem): oliwa z oliwek, łyżeczka musztardy rosyjskiej, sok z cytryny, sól,pieprz. Zastępuje posiłek i można sie ją naprawdę najeść w dodatku zawiera białko:)) polecam bo jest smaczna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hymm, mniam, mniam muszę koniecznie wypróbować , już mi ślinka leci, ser feta - uwielbiam.

      Usuń
  6. dlatego warto mieć kogoś, kto będzie nas wspierał w podróży!:D

    smaka mi narobiłaś, szkoda, że obecnie czas to nie sezon na mandarynki i trzeba kupować te w puszce:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To fakt trzeba brać te z puszki ale jedna puszka starcza mi na dwa razy(w zależności jak dużo jej robię)

      Usuń
  7. na 100% skorzystam z przepisu:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, ciekawa jestem opinii.

      Usuń
  8. obydwie wersje wygladaja lekko i smakowicie, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, cieszę się .Polecam, wypróbuj!

      Usuń